5. aug. 2016

Et nomade liv

Nå er jeg reist ut for det som muligens er siste gang(i alle fall siste gang på lenge). I de siste månedene har jeg følt det som om livet mitt er blitt snudd på hode, vridd rundt og klemt sammen. Jeg reiser et sted, finner meg til rette og drar der i fra. Jeg gråter, jeg ler, jeg lengter hjem og jeg skulle ønske at jeg aldri måtte dra. Jeg er et skikkelig nomade-menneske. Et sånt menneske som egentlig ikke lever skikkelig et sted, men flytter på seg hele tiden. Hadde det bare vært mulig å vært to steder samtidig.
På togstasjonen i New Delhi, bare noen minutter før "naboen" min sin mobil ble stjelt. 

Før jeg reiste på feire til Norge, koste jeg meg skikkelig mye her i India. Hele gjengen dro på enda en leir, enda lengre borte enn "de syv hav". Der ble jeg kjent med så utrolig mange, fra hele verden, som gjorde dagene mine helt fantastiske! Vi "gikk for gull" hele gjengen, og lærte mye om hvordan vi skulle finne gull i våre liv. Vi fikk også være med å finne gull hos andre, altså å fortelle de hva de er flinke til og hva som er bra med dem. Leiren hadde et O.L. tema som strakk seg gjennom alle de ulike aktivitetene, og hver sirkel fikk ny betydning. Da leiren var over var jeg så glad og full av ny energi, at jeg fikk et dypt ønske om å reise dit igjen. Og da dagen kom at reisen min skulle begynne satt tårene mine litt for løst og jeg skulle ønske at jeg kunne være der enda litt til, men nomader reiser så da gjorde jeg også det.

Måtte stille opp i de fine badeklærne vi fikk låne i badeland!

Rødt og grønnt lys.

Kle ut lederen din-dagen. Jeg ble en Indisk variant av Elsa.

Leir capser "går for gull"

Teamet som ledet leiren var fra Australia.




Den siste måneden har jeg altså vært i Norge på ferie. Jeg har gjort veldig mye av det jeg gikk glipp av i fjor da jeg dro midt i ferien til India. Jeg har kost meg veldig mye med nevøen min, niesa mi og mange andre i familien. Jeg har til og med fått være litt med typen og hans familie. Men så nærmet juli seg slutten og hele meg protesterte da jeg måtte reise videre, slik nomader gjør.
Utflukt til Lindesnes fyr, med en jeg er blitt veldig glad i.

Verdens fineste nevø og niese.

Hele familien samlet for å feire mormor- og morfars gullbryllup.

Tøffingen min i "hakke-hakke(bakke) skogen"

Det har vært en skikkelig våt sommer, både på land og i vann!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar