3. juni 2016

Tre dager ved de syv "hav"

Denne "helgen" var vi på leir ved de syv innsjøer(Sattal). Vi tok med oss flere av våre venner som bor litt spred her oppe i nord India og reiste på skikkelig sommerleir! 



Vi ble inkvartert i et gammelt hus fra den britiske regjeringstiden, oppe på toppen av et fjell midt inne i en skog. Omkranset av trær, mygg og aper, hadde vi undervisning, leker og bålkos.




Vi tok også en tur til et badested som hører til samme leirstedet, jentene er fæle til å si at det er slanger i vannet, men det er egentlig bare ål. Forrige gang vi var på leir her bodde vi nermere vannet som vi bader i så da ble jeg med å bada, da var det jo gang avstand til skifteklær og bad. Denne gang bodde vi langt fra vannet og siden det ikke er anstendig for en voksen dame å skifte bak et håndkle på stranda kunne jeg ikke bade.


Så dro vi til en av de andre syv innsjøene hvor vi kunne "hoppe i strikk". Nei, ikke egentlig, men barna elsket det!


Jeg var ansvarlig for å passe barna så vi lekte masse leker, hadde hobby og fortalte noen historier til hverandre. Barnas favoritt denne helgen ble "alle mine duer" eller "shark and fishes" som vi endte opp med å kalle det. Jeg tenkte jo at det var en harmløs lek, men det er jo nesten like ille som bip-testen(!).
Tror ikke jeg hadde tiltrekkende lukt etter denne leiren, for å si det sånn, svette og bål er ikke den beste kombinasjonen. Takk Gud for dusj og såpe! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar