20. mai 2016

Hipp, hipp, hurra!

Tenk at nå er dagen her, som jeg har lengtet etter, jeg får gå i tog og jeg er så glad!
Ja, nå har vår kjære nasjonaldag kommet og gått. Selv om vi ikke hadde bunad eller gikk i tog så feiret vi dagen så godt vi kunne. Alle kledd opp i flaggets flotte frihetsfarger delte vi gjerne noen sure og rene toner med våre venner. Alle fikk mye uønsket informasjon om hvorfor vi feirer 17. mai og hvorfor ingen land har kulere nasjonaldrakter enn oss. Vi fortalte elevene på skolen vår om vårt vakre kongerike og gav dem tester for å vite at de lærte noe om verdens navle.
Da feiringen ble tatt hjem fikk vi indere, amerikaneren og briten til å stemme i både "Ja, vi elsker" og "Norge i rødt, hvit og blått" sammen med oss som plutselig var veldig norske. Snuppa bakte bløtkake og vi spiste mye is. Akkurat som andre nordmenn. Så lekte vi jo selvfølgelig leker før vi avsluttet med en urnorsk kahoot.




Selv om dagen hverken hadde regn eller ullklær ble den veldig godt feiret. Likevel må jeg nok innrømme at selv om jeg liker India veldig godt, så er nasjonaldagen enda bedre hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar