12. des. 2015

Julestemning

Ja, nå har jeg julestemning. Sånn egentlig har jeg hatt julestemning helt siden begynnelsen av november, men nå har jeg skikkelig julestemning. Trodde vel egentlig at det skulle bli vanskelig å få julestemning i et varmt land. Feil nr. 1, det er ikke varmt i det hele tatt, jeg sover med ull i stede for vanlig pysj og i skrivende-stund har jeg hansker, lue, to lag ull og teppe, og guess what...Jeg fryser! Feil nr. 2, ikke vanskelig å få julestemning når jeg vet at jeg skal hjem og feire jul med ekte juletre og familie.
Selv om vi alle skal feire jul i Norge i år kan vi ikke bare glemme alt som hører ventetiden til. Hver dag spiser vi en sjokoladebit og vi gjør en aktivitet nesten hver dag, noen tar jeg meg av og andre gjør foreldrene. Vi har bakt 6 slag(nærme nok)og i dag har vi pyntet juletre.

 Første desember koste vi oss med kakao og nellik-appelsin-kalender laging.


 Her dekorerer jentene kopper som skal bli julegaver. Takket være verdens beste mamma kom disse fantastiske tusjene i posten og jentene fikk prøve noe de aldri hadde trodd var mulig.

 Vi har også fått besøk av noen av jentenes venninner som har prøvd seg på julepynt laging, selv om de ikke feirer jul selv så er det alltid gøy å ta del i våre tradisjoner.

 Her lager vi stjerner og jentene fikk prøv seg på både saging og snekring for aller første gang. Etter på gikk mellom-gullet ned til pappaen sin for å spørre om han trengte noe hjelp til å sage når de er i Norge. Tror dagens aktivitet falt i smak.


 Her er et lite blinkskudd fra et ferdig pynta juletre. Og i følge jentene var dette den beste dagen av alle i hele kalenderen. Julemusikk og julepynt spredt utover hele leiligheten og tre lykkelige jenter som har pynta tre og soverom med massevis av julepynt.

PS:
Om du ikke vet det så er vi kjendiser her i byen(ja, det er hudfargen) og derfor ble vi invitert til å bidra med litt motivasjon til noen unge jenter som skal delta i Miss Pithoragarh i morgen. Sjefen og jeg stilte opp og fikk bidratt med litt fokus på hvor viktig indre skjønnhet er.


Sees i Norge, veldig snart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar