20. des. 2015

Driving, flying, home for christmas!

Nå kommer jeg hjem! I morgen tidlig setter den norske klanen seg i bilen for å kjøre nedoverfjellene til Delhi.
Den siste uka har sust forbi med bursdag, julebord, julefeiring og rydding/pakking av både juleting og klær. Alle menneskene vi ville møte før ferien har fått en god klem og smake på julekaker. Nå er vi veldig slitne alle mann og klar for å komme hjem til varme hus og snø (Jeg har sett værmeldingen, men det er lov å håpe/be).

Bursdagen min feira vi sånn smått med kake(i fjeset) på kontoret. Det er tradisjon her å mate dem du er glad i med hendene og da er det jo alltid gøy å grise litt. Måtte dusje for å få all kremen ut av håret. Dessverre har jeg ingen bilder av dette vakre synet, men moro var det.

I går feira vi jul, den lille familien og oss på taket, med taco til middag og dronningmaud til dessert. Jeg fikk meg Sari til bursdagen og et deilig skjerf + lykt til jul. Til jentene lagde jeg gaver på symaskinen. Og alle gavene falt i smak, men minstemann var nok mest entusiastisk over sin gave.
Her skal du få litt innblikk i vår kveld:









Minstemann fikk havfruehaleteppe, den tok hun ikke av før etter at hun hadde lagt seg.


Mellomste fikk en hobbyperm, med farger, stoff, nåler, tråd, fargaark og vanlige ark. Det harde materialet er laget av en norgeseske.


Eldstemann fikk en lang pute med lommer på til å ha hemmeligheter og bøker i. I tillegg fikk hun en bok, som jeg hadde laget hull i, med en blokk og farger til. Puta måtte sys siden de bare selger 30x30 cm puter her, så foret fra 2 puter er satt sammen inne i et lengre putetrekk og så sydde jeg det blå trekket etterpå. Initialene på puta er malt med maling til klær.

Det eneste som gjenstår her nå er å sove, ta siste kalde dusj i India(på en stund) så kjører vi. Og på onsdag er jeg å finne på mitt fantastiske hjemsted!

1 kommentar:

  1. DU imponerer med kreative gaver!!! Så koselig! GRATULERER med dagen som var og Guds velsignelse for hjemturen og jula! God klem fra fam. Bore

    SvarSlett