4. sep. 2015

Min dag

I mens bilen triller av gårde for å ta "familien" på syv på en liten ferie, sitter jeg og alle andre lærere i India med et stort smil om munnen. Med nye kulepenner(gaver), godteri og masse kort er det ikke noe annet jeg kunne tenke meg å gjøre enn å undervise. For her i India er det en dag i året som det er enda bedre enn vanlig å være lærer, TEACHERS DAY!

For oss nordmenn så er jo ikke dette noe en feirer, men i India og andre steder er dette den store dagen for å sette ekstra stor pris på læreren din. Og når den store lærerdagen havner på en fridag er det nesten enda bedre.(Du tenker kanskje at det er en selvfølge at de har fri på lørdager, men det er det ikke. Barna har fri for det er Krishnas bursdag, det må visst også feires. Det er vell bedre enn å feire gudenes bryllupsdag som de gjorde i går) Siden dagen havnet på en fridag så måtte vi feire før på skolen.
På torsdag klarte jeg å snike meg inn på barnas teachers day feiring på skolen i India, helt sinnsykt! Utrolig mye bra dans, sang, drama og taler. Jeg ble behandlet som den hvite VIP personen(som jeg er) siden jeg var den eneste utenfra som fikk komme å se på.

Og jeg fikk min helt egen mini feiring i dag med jentene, de hadde laga kort helt selv med dikt og tegninger. Jeg fikk også masse klemmer gjennom hele dagen. Derfor der det enda bedre for meg at det er på en fridag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar