26. juli 2015

En ekte indianer

Siden jeg er fra et veldig sjeldent folkeslag her i fjellene, skulle en tro ut i fra blikkene alle sender meg, så prøver jeg så godt jeg kan å tilpasse meg samfunnet rundt meg. Og jeg gjør ingenting halvveis, så her er det full transformasjon, nesten.


Jeg nevnte tidligere at jeg allerede i Dehli kjøpte drakter slik at jeg ikke skulle se helt ut som en turist her oppe. Som et bidrag til den garderoben, to tights, fire drakter og to sjal,har jeg vært å fått sydd meg enda flere drakter, greit å ha noe å skifte til. D ei venninne som bor i samme bygg som meg synes jeg skal gå med vestlige klær slik som henne(hun er nok en av byens største rebeller), men siden jeg prøver å bli en del av byen lar jeg meg ikke friste og kler meg i drakter. Draktene er selvfølgelig sydd i etter veldig fine indiske mønstre, bare synd jeg er både 20 cm høyere og bredere enn de fleste her. 

Jeg har også gått gjennom noen litt mer smertefulle forandringer. For forrige fredag dro jentene og jeg til gullsmeden for å få kjøpt meg indiske øredobber og ta hull i nesa, AU! Ja, jeg gråter på dette bildet, men det gjør faktisk veldig vondt når noen stikker en nål sakte gjennom nesa di! 



















Jeg spanderte og litt indisk skjønnhetspleie på meg selv, noe som skulle vise seg å være en mindre vellykket affære. Jeg ble nemlig SVINDLET, noe min venninne mente var siden jeg er så veldig hvit (hvit og rik er i grunn det samme her).  Heldigvis gikk min venninne tilbake og klagde slik at jeg fikk ca 200 rupi tilbake av 500r, det er rundt 20 norske kroner! Er jo dumt å betale for mye, spesielt for noe så enkelt som fotskrub, fotmassasje, pedikyr(Jeg fikk rød neglelakk siden det skulle fremheve hvor hvit jeg er) og fjerning av skog rundt øyenbrynene.





Så har jeg lært å lage mehendi/henna, og blitt dekorert på både høyre og venstre hånd. Og heldigvis for meg så ble min veldig mørk, det betyr nemlig at jeg har hell i kjærligheten, og det er jo riktig siden jeg har universets beste mann i mitt liv. 
Denne er M som har laga, ei av venninnene mine her i byen, Det er også hun som har lært meg å lage selv.
Ellers så krangler jentene om å få lage på meg, i grunn veldig risikabelt, siden de ikke får lov å lage på hverandre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar