12. okt. 2015

Tusen takk, beklager & jeg er glad i dere også!

Ja, dette er nok den lengste tittelen du har sett på en stund, og det med god grunn! Og den går til mine foreldre, for uendelig mye kjærlighet, mye tilgivelse og en fot som stod støtt da den var satt ned.
For noen  uker siden prøvde jeg å være "mamma" til jentene, som jeg får kos av hver eneste dag, i 24 timer. Noe som var utrolig gøy, utfordrende og slitsomt. Så etter min nylige opplevelse må jeg nå takke mine foreldre som har holdt ut med meg i 24 år.


07:00 Kom jeg ned for å avlaste "pappa" som skulle reise på tur. Da var lillegull våken og klar for action, vi fant da ut at det var lurt å se en film, da var hun i alle fall stille sånn at de andre kunne sove(trodde jeg). Da filmen var bestemt løp hun inn til begge søstrene for å annonsere at de måtte stå opp for nå skulle vi se film! Jaja...de var i alle fall stille slik at jeg fikk laga frokost.
10:00  Etter at alle var stelt og lillegull hadde lest bok måtte jo finne på noe annet å gjøre, klokka var jo så lite.
11:00 Da hushjelpen(ja, vi/de har hushjelp) kom hadde hun med dattera, noe som passa meg veldig fint for det er en liten jente her som ikke kan leke alene. Så da de to minste + besøket deres var i full aktivitet, overtalte jeg storesnuppa til å fortelle historien på søndagsskolen. Hun var ikke helt i hundre med en gang, men da hun begynte å lage egne bilder til hver del i historien ble hun ivrigere. Hun fikk også sysselsatt de minste til å fargelegge kunstverkene.
12:00-13:00 De to faste søndagsskolejentene kom på besøk for å lære mer om Jesus(det høres kanskje litt lite ut, men her går ikke barn på besøk til hverandre så det er egentlig ganske bra oppmøte). Etter at storesnuppa hadde fortalt historien om "den store fiskefangsten", og vi hadde snakka om det Han der oppe gjorde og enda gjør, gjorde litt hobby til dagens tema.
15:00 Selv om det ikke var noen voksne hjemme var ikke dagen noe anderledes for mødrene til disse ekstrajentene, neida. Så jeg serverte kaffe og kake før de tok med seg jentene hjem. Skjønte ikke så mye av samtalen, men de koste seg veldig!
16:00 Da gikk damene og jeg begynte å lure på om klokka hadde stoppa, den kunne vell umulig være så lite! Men det var den jo, selvfølgelig(sukk). Så snuppen i midten og jeg bestemte oss for å bake kanelbrød(alltid en slager i Norge, og et helt nytt fenomen i India). 
16:30 Med deigen til heving brukte vi tiden til å sy og blogge. Storesnuppa blogger til de hjemme og de andre to fikk sydd seg noe gøy(det ble pennal og en liten veske). 

 
18:00 Etter at brødet var satt i ovnen måtte vi rydde kaoset vi hadde stelt i stand, og dekke bordet til et nytt og spennende måltid. Vi inntok det nystekte brødet med brunost(fra Norge) og ekte kumelk i glassene våre, himmelsk.
Da hadde vi litt tid til å spille før alle tre/fire skulle i seng.
21:00 Var alle jentene i seng. Frokosten med brødmat og kakao var planlagt og jeg hadde bare noen små forberedelser igjen før jeg kunne legge meg ned og glede meg til å stå opp for å få tre gull på skolen neste dag.

Så altså etter å ha prøvd å være mamma et døgn for 3 jenter, som jeg er ganske overbevist om at er ganske like meg alle tre, må jeg si:
Tusen takk for alle aktiviteter(og aktivitets forslag), turer og kanelbrød og beklager for alle gangene jeg knuste noe, sølte melk og diverse på gulv og tepper og for at jeg var/er så sta.
Uendelige ganger har dere sagt det og enda flere ganger har dere vist meg det med handling, og derfor må jeg også si: Jeg er glad i dere også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar