22. okt. 2010

Love

 

2010-09-06 19.34.15

Et så lite ord med en så stor mening!
For første gang i mitt liv har jeg malt et bilde som ikke har noen veldig stor historie bak seg, men som alikevell betyr så utrolig mye. Og som jeg er veldig fornøyd med.
Det bgynte med at mamma skulle ha et nytt bilde i stua, og lurte på om jeg ville male et. Selvfølgelig ville jeg det! Hun kjøpte et stort lerret og gav det til meg før jeg flyttet.
Det eneste kriteriet jeg hadde var at det skulle passe til fargene i stua hjemme. Så det gav meg ganske store muligheter, men hvilket bilde kan jeg male som passer til min 40 år gamle mamma. Hun har veldig god stil, det er ikke det, men hun har ikke helt den samme stilen som meg, når det gjelder kunst.
Etter mye grunning både på lerretet og over hva jeg skulle male. Begynte jeg på det viktigeste i hele min og min mammas kristne tro. Nemlig Jesu kjærlighet til oss. Et lite, enkelt kors med et stort og mektig budskap.

DSC_1828

2 kommentarer:

  1. Du er utrolig flink til å male, Edel :-) imponert <3

    SvarSlett
  2. Flott bilde, nå blir nok mammaen din glad :-), men dette hadde jo vært en perfekt julegave ;-).

    SvarSlett